terug naar Baan

Principal Digital Analyst

Amsterdam, Rotterdam

Voor onze Insights afdeling zijn we op zoek naar een Principal Digital Analyst die ons kan helpen complexe metingen in te richten, data-analyse te vertalen naar concrete adviezen en deze te presenteren aan de hand van slimme data-visualisaties. Binnen het Insights team neem je de leiding op het gebied van webanalyse, deel je graag je kennis en visie en draag je bij aan verdere groei en ontwikkeling van het team.
 
In dit jonge, dynamische en ondernemende team staat de analyse van online & offline klantgedrag centraal en het omzetten hiervan naar actiegerichte inzichten.
Als Digital Analyst werk je intensief samen met de andere analisten en conversie specialisten en je maakt deel uit van projecten in multidisciplinaire teams bestaande uit onder andere Interaction Designers, Visual Designers, Front-End Developers en UX-researchers. Je kunt allerlei soorten gebruikersdata (feedback, analytics, experimenten) analyseren en je weet dit als geen ander net als de kwaliteit van implementeren van de meetstrategie op het hoogste niveau te brengen.

Dit breng je met je mee

Als Digital Analyst weet jij precies hoe onze klanten het beste Web Analytics tools kunnen implementeren en gebruiken. Met jouw expertise adviseer je onze klanten voor het correct meten, beschikbaar maken van extra variabelen en je weet data op een duidelijke manier te presenteren naar de klant aan de hand van zelf ingerichte dashboards en/of data-visualisaties.
 
Als persoon ben jij ondernemend, zelf startend en altijd op zoek naar uitdaging. Jij bent communicatief zeer vaardig. Daarnaast ben jij daadkrachtig, leergierig en je bent een teamplayer maar werkt ook goed zelfstandig. Relaties met potentiële en nieuwe klanten ga jij gemakkelijk aan. Naast klantgericht ben je ook ambitieus, resultaatgericht en weet jij mensen te overtuigen.

  • je hebt een HBO- of WO- opleiding afgerond, bij voorkeur Business of IT gerelateerd;
  • je bent analytisch, flexibel zelfstandig en communicatief vaardig;
  • je neemt initiatief in het anders inrichten van systemen en het vinden van nieuwe manieren om data nog beter te meten;
  • je weet als geen ander de kwaliteit van implementeren van de meetstrategie op het hoogste niveau te brengen;
  • je hebt minimaal 4 jaar ervaring met Google Analytics, Google Tag Manager, en/of andere Web Analytics en Tag Management software;
  • je maakt datavisualisaties allang niet meer in Excel maar in handige tools als Klipfolio, Tableau, Google Data Studio, etc.;
  • kennis van HTML en JavaScript is mooi meegenomen.

Hoe verloopt het sollicitatie proces?

  1. Op gesprek
    Je krijgt in no-time een reactie van ons. Of met een uitnodiging voor een kop koffie, of met de mededeling dat de sollicitatieprocedure helaas voor je stopt. Tijdens je eerste kennismaking nodigen we je uit bij ons op kantoor. Meestal zien we elkaar daarna nog één of twee keer voor een meer inhoudelijke gesprek.

  2. Screening en assessment
    Een screening en assessment kunnen onderdeel uitmaken van het sollicitatieproces, afhankelijk van de functie. Uiteraard hoor je dit ruim op tijd, zodat je je goed kunt voorbereiden. Wil je hier meer over weten? We leggen het je graag uit.

  3. Voorstel en contract
    Zijn wij enthousiast over je en weet jij zeker dat je bij Mirabeau wilt werken? Dan doen we je een aanbod. In eerste instantie altijd op basis van 12 maanden. Benieuwd naar onze arbeidsvoorwaarden? Bel of mail gerust.

  4. Aan de slag bij Mirabeau
    Nieuwe Mirabeau'ers beginnen altijd op de eerste werkdag van de maand. Je krijgt eerst een gezamenlijke introductiedag waarin we je wegwijs maken. Zo leer je de organisatie en je nieuwe collega's snel kennen. Nuttig, en wel zo gezellig. Inwerken nemen we erg serieus, dus de eerste week wijken we niet van je zijde.