terug naar Baan

Senior UX Researcher

Amsterdam

Voor ons Insights-team zijn we op zoek naar een Senior UX-onderzoeker.

In deze functie maak je deel uit van het Insights-team en werk je samen met UX-Research collega's en Insights-lead. Jouw missie is om diepgaande klantinzichten naar boven te brengen die als basis dienen voor het designen, concepting en optimaliseren van de customer experience. Je bent verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de onderzoeksstrategie voor zowel foundational als directional research in verschillende projecten.

Via een gemengde set van kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden en -technieken willen jij en het team de applicaties voor onze klanten continu verbeteren. Je bent verantwoordelijk om onderzoeksresultaten te vertalen naar bruikbare inzichten voor de rest van je projectteam en de klant. Je begrijpt de behoeften van het projectteam en de klant en kan je manier van presenteren van de inzichten aanpassen aan hun behoeften. Je voelt je comfortabel bij het presenteren van je methoden, de redenering erachter en de resultaten.

Je werkt hieraan door: 

opzetten van onderzoeksstrategieën die passen in de algemene aanpak van het project;

foundational en directional onderzoek doen bij klanten en dit onderzoek vertalen naar bruikbare inzichten;

inzichten terugbrengen in sprints van productteams, in lijn met hun scrumritme;

helpen bij het opzetten van designsprints om inzicht te krijgen in het definiëren van nieuwe features;

helpen bij het creëren van een systeem dat de resultaten van designbeslissingen kan kwantificeren om de impact en business value op de customer experience te tonen;

het opbouwen van een samenwerking met de afdeling Artificial Intelligence & Analytics (Data Scientists);

training van collega's en klanten in in user research methoden en in het organiseren en modereren van usertests;

het gebruiken van inzichten om stakeholders te betrekken en strategische beslissingen over product roadmaps te sturen;het zijn van de ‘voice of the user’ tijdens projecten en uitdagende (design) beslissingen op basis van de research.

Over jou:

Kwalitatieve en kwantitatieve research tools en -methoden zijn bekende wapens voor jou om aannames te valideren en om value propositions vorm te geven. Je weet wanneer je welke methoden moet gebruiken en je kunt anderen uitleggen en overtuigen waarom dit de juiste methoden zijn om te gebruiken. Je communiceert de design thinking mindset met gemak en vertrouwen naar de boardrooms. Je bent zelfverzekerd in het presenteren van je bevindingen en weet hoe je deze kunt vertalen in bruikbare inzichten voor het team en de klant. Je hebt zeer sterke communicatie- en luistervaardigheden. Je hebt een natuurlijke interesse in anderen en hebt een grote passie voor research. Je neemt graag initiatief en voelt je comfortabel in het geven en ontvangen van feedback.

  • is een specialist op het gebied van UX-research en digitale strategie;
  • heeft organizational awareness, toont empathie, geduld en vastberadenheid;
  • beheerst mixed research methoden (kwantitatief en kwalitatief), b.v. interviews, job shadowing, surveys, usertests;
  • weet wanneer welke methoden moeten worden gebruikt en kan deze beslissing uitleggen aan het team en de klant
  • heeft ervaring met mixed research methoden (kwantitatief en kwalitatief);
  • heeft minimaal 5 jaar werkervaring in user research;
  • is een expert in human-centered design research;
  • heeft een passie voor UX, innovatie en digitale diensten/ producten
  • is in staat onderzoek te vertalen naar bruikbare inzichten;
  • heeft ervaring met designstrategie, sprints en servicedesign tools zoals service-blueprints en customer journey maps;
  • is comfortabel met presenteren en is in staat om stakeholders te overtuigen;
  • sterke communicatievaardigheden;
  • uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;

Hoe verloopt het sollicitatie proces?

  1. Op gesprek
    Je krijgt in no-time een reactie van ons. Of met een uitnodiging voor een kop koffie, of met de mededeling dat de sollicitatieprocedure helaas voor je stopt. Tijdens je eerste kennismaking nodigen we je uit bij ons op kantoor. Meestal zien we elkaar daarna nog één of twee keer voor een meer inhoudelijke gesprek.

  2. Screening en assessment
    Een screening en assessment kunnen onderdeel uitmaken van het sollicitatieproces, afhankelijk van de functie. Uiteraard hoor je dit ruim op tijd, zodat je je goed kunt voorbereiden. Wil je hier meer over weten? We leggen het je graag uit.

  3. Voorstel en contract
    Zijn wij enthousiast over je en weet jij zeker dat je bij Mirabeau wilt werken? Dan doen we je een aanbod. In eerste instantie altijd op basis van 12 maanden. Benieuwd naar onze arbeidsvoorwaarden? Bel of mail gerust.

  4. Aan de slag bij Mirabeau
    Nieuwe Mirabeau'ers beginnen altijd op de eerste werkdag van de maand. Je krijgt eerst een gezamenlijke introductiedag waarin we je wegwijs maken. Zo leer je de organisatie en je nieuwe collega's snel kennen. Nuttig, en wel zo gezellig. Inwerken nemen we erg serieus, dus de eerste week wijken we niet van je zijde.